A Pillangó Óvoda nevelési céljai
- A gyermekek komplex személyiségének kibontakoztatása.
- A keresztény erkölcsi értékek megismertetése, érzékeltetése (mint a szeretet, a megbocsátás, a bizalom, a türelem stb).
- Az egészséges életmódra nevelés.
A nevelés alapja a személyiségközpontúság – szeretetteljes légkörben, az életkornak leginkább megfelelő tevékenységi formák gyakorlása közben tudatosan biztosítani a gyermekek egyéni képességeik szerinti fejlődését, fejlesztését.



Célunk, hogy a gyermeki személyiséget a tisztelet és a megbecsülés övezze. Az óvoda a családdal együtt, összhangban, azt kiegészítve vállalja a gyermekek nevelését olyan polgári értékek közvetítésével, amelyek korszaktól függetlenül, időtállóan fontosak és hasznosak.
Az óvoda funkciói:
- Óvó-védő,
- Szocializáló,
- Nevelő és személyiségfejlesztő funkció.
Az óvoda feladatai:
- Az egészséges életmód kialakítása.
- Az érzelmi intelligencia fejlesztése és a szocializáció biztosítása.
- Az értelmi nevelés, fejlesztés megvalósítása.
Az egészséges életmód kialakításának területei
Helyes életritmus: a szülők véleményének figyelembe vételével, az otthoni napirendhez viszonyítva alakítjuk ki évente a napirendet úgy, hogy
- minden gyermeknek elegendő ideje legyen a szükségletei kielégítésére,
- nyugalom, derű, optimizmus hassa át a tevékenységeket,
- ne okozzon túlterheltséget a napirend megvalósítása,
- ha kell, a gyermekek érdekében rugalmasan kezeljük a napirendet.
Helyes táplálkozás: az óvodai étkezések az otthoni étkezési szokások figyelembe vételével valósulnak meg. Az igényeket a szülők közlik az óvónőkkel, melyek beépítése és megtartása az óvoda dolgozóinak feladata. Az étkezési szokások kialakítása érdekében fontos:
- az eszközhasználat megtanítása,
- az asztalnál ülés, a tisztán étkezés normáinak kialakítása,
- az étkezés közbeni viselkedési normák megismertetése,
- a különböző ételek megismertetése, megszerettetése,
- a nyugodt étkezés körülményeinek biztosítása.
Testápolás: az egyéni igények és szükségletek teljes figyelembe vételével történik, a szükséges idő és tárgyi feltételek biztosításával, egyéni fejlesztő feladatokkal, személyre szóló ellenőrzéssel és értékeléssel. A helyes testápolás kialakítása a következő területeken valósul meg:
- kézmosás, arcmosás,
- WC használat,
- hajápolás,
- fogmosás,
- orrfújás.
Öltözködés: az öltözködési szokások kialakítása az önállóság fokozatos növelésével történik, szem előtt tartva az óvoda klímájának jellemzőit és az időjárási viszonyokat. Szempontok:
- A gyermek fokozatos önállóságra nevelése.
- Az öltözködési technikák megtanítása, begyakoroltatása.
- Személyre szóló ellenőrzés.
Testedzés: a lehető legtöbb szabad levegőn való tartózkodás és a megfelelő mennyiségű és minőségű mozgás biztosítása. Ennek területei:
- ha az időjárás engedi, játék a kertben, sok mozgással,
- hetente egyszer nagytorna,
- minden nap átmozgató kistorna a csendespihenő után
- hetente egyszer judo edzés (fakultatív),
- nyáron a vízhez szoktatás az ovikertben megvalósítható (kis medencében),
- egész évben heti egy uszodai nap az 5 éven felüli gyerekeknek,
- januártól márciusig hetente egyszer korcsolyázás vagy síelés,
- tavasszal és ősszel lovaglás,
- nyáron teniszezés (6-8 alkalom).
Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és rámutatsz a tervrajzra. Ehelyett először keltsd fel bennük az olthatatlan vágyat a végtelen tenger iránt.Antoine de Saint-Exupéry